Mediatiedote 12.2.2016
Julkaisuvapaa heti
 
Jyväskylän Sähkömessujen kävijätutkimus osoittaa

Sähköalalla näkyy valoa

Jyväskylän Paviljongissa viime perjantaina päättyneiltä Sähkö, Tele, Valo ja AV 2016 -messuilta kerätty kävijäpalaute antaa viitteitä sähköalan talouden noususuunnasta. Tutkimusyritys Tietoykkösen tekemässä kyselyssä neljännes vastaajista (26%) kertoi suunnittelevansa hankintoja ja olevansa messuilla selvittämässä ostovaihtoehtoja. Kaksi vuotta sitten järjestetyillä messuilla vastaava luku oli 19%. Vastaajista 55 % kertoi, että messuvierailulla oli vaikutusta heidän hankintapäätöksiinsä, edellisillä messuilla luku oli 10 prosenttiyksikköä pienempi.

Historian menestyksekkäimmät messut

Jyväskylän Sähkö, Tele, Valo ja AV 2016 -messut onnistui täyttämään kävijöidensä odotukset historiallisen hyvin. Yhtiö ei ole yltänyt vastaaviin kyselytutkimuslukuihin kertaakaan aiemmin. Tutkimuksen haastattelussa kaikki kävijät (100%) olivat valmiita suosittelemaan tapahtumaa kollegoilleen. Vastaajista 99 % totesi messujen vastanneen heidän käsitystään hyvistä alan messuista. Uusia ideoita messuilta kertoo saaneensa 80 % vastaajista.

Jyväskylän Messut Oy:n vt. toimitusjohtaja, myyntijohtaja Ilari Tervakangas riemuitsee hienosta messupalautteesta.
-Tutkimuksen tulos on mykistävä. Se kertoo, että me osaamme järjestää Jyväskylässä erinomaisia messuja. Sähkömessut ovat yhtiömme kannattavimmat messut. Tapahtuman taloudellinen vaikutus on merkittävä myös koko seutukunnalle, toteaa Tervakangas.

Jyväskylän Sähkö, Tele, Valo ja AV -messut on Pohjoismaiden suurin alan messutapahtuma. Joka toinen vuosi järjestettävä ammattilaistapaaminen kokosi tänä vuonna Jyväskylän Paviljonkiin lähes 300 näytteilleasettajaa ja noin 15 000 kävijää.
 
 
Lisätietoja:
vt. toimitusjohtaja Ilari Tervakangas 050-596 6710
projektipäällikkö Annamaija Manninen 040-511 5042